17.05.2013

Kjære dagbok.

Nå er nok en 17. mai over. Denne gang den 17. mai jeg var ettåring i Japan.

Og i år startet isspisingen tidlig. Særlig på grunn av det fine været. Kvart over ti satt jeg og Astrid på taket på Bibelskolen i Aotani, hvor vi nøt en fantastisk utsikt ut over Kobe og spiste isen vår.

Som medlem av 17.mai-komiteen, som bestod av Astrid, Torgeir og meg, har dagen bestått av mye matlaging og organisering. Feiringen startet på ettermiddagen på Rokko Island. En fest med 30 deltakende. Koldtbord stod på menyen. Ballonglek, potetløp, sekkeløp, sang og 17. mai-tale stod på programmet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Her var det ville tilstander under ballongkampen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAFeiring på Rokko Island, akkurat som da jeg var liten. På vei hjem i bilen over broen inn mot Kobe kunne jeg kjenne den spesielle lukten fra Gummi-fabrikken. Jeg følte jeg var 5 år igjen, da jeg satt bak i bilen presset mellom Olaf og Magne, helt utslitt etter å ha lekt hele dagen og spist altfor mange is. Så sov jeg i bilen hele veien hjem til far bar meg opp i sengen min. I dag måtte jeg komme meg i seng helt på egen hånd.

17. mai anno 1995, Rokko Island.

IMG_0039

På 17. mai anno. 2013 har jeg kost meg veldig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Talk to you later, xoxo
Hanna

Forrige innlegg
Neste innlegg
Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar